Ciasto Stefania bez pieczenia



Gdy taka piękna pogoda za oknem a jest ochota na pyszne ciasto polecam Stefanię :) Gotowe ciasto dosłownie w 30 minut!  Odkąd pamiętam zawsze obwiałam się efektu końcowego przy robieniu tego ciasta, zawsze miałam problemy z polewa. Wiem niby taka banalna sprawa a nie dawałam sobie z nią rady. Nie będę opisywać moich porażek bo tego byłoby za dużo :) Wiem na pewno, że NIE WOLNO zagotować polewy. I tak po wielu próbach udało mi się w końcu zrobić polewę taką, której nie muszę się wstydzić :) Jest gładka, lśniąca i przepyszna.

Składniki:
  • herbatniki ok 200 g
  • kasza manna 1 szklanka
  • cukier 1 szklanka
  • kakao 2 łyżki
  • mleko 1 litr
  • cukier waniliowy 0,5-1 op.
  • masło 200 g
  • wiórki kokosowe
polewa:
  • kakao 2 łyżki 
  • masło 100 g
  • cukier puder 0,5 szklanki
Zaczynam... Do garnka wlewam mleko, cukier, masło i czekam aż się zagotuje. W tym czasie wykładam sobie na dno blachy herbatniki. Następnie gdy w garnku będzie się gotowało wsypuję stopniowo kaszę wymieszaną z kakao i cały czas mieszam aż cała masa będzie gęsta. Wylewam masę na herbatniki i od razu wykładam kolejną warstwę herbatników.  Teraz została już tylko polewa. Do garnka wkładam masło i powoli rozpuszczam je. Następnie wrzucam cukier i czekam aż się rozpuści i na sam koniec kakao. I polewa gotowa.
PAMIĘTAJ, NIE GOTUJ POLEWY!!!   
Gotową polewę wylewam na ciasto i posypuję wiórkami kokosowymi. 

Mam nadzieję, że ciasto przypadnie Ci do gustu :)

Życzę smacznego !! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Print Friendly and PDF
Copyright © 2016 Kuchnia Viki , Blogger