Sernik grecki (STYROPIAN), bez twarogu, puszysty jak pianka


Sernik tradycyjny to nie jest moje ulubione ciasto, ale to ciasto mogłabym jeść bez końca. Ciasto na spodzie kruche i słodkie, masa jogurtowa delikatna i baaardzo puszysta. W przygotowaniu bardzo proste ciasto i szybkie zwłaszcza jak korzysta się z robota kuchennego. Ja korzystam z robota Kitchen Assistent firmy Electorlux. Powiem Wam !!genialny!! sprzęt. Z nim praca jest dziecinnie prosta i szybka. Zrobienie np. ciasta na pizze najmuje niecałe 5 minut a ciasto jest idealnie wyrobione, ubicie śmietany czy białek zajmuje chwilę. Nie wyobrażam sobie pracy w kuchni bez tego robota. To jest moja prawa ręka :) Także zrobienie ciasta kruchego czy ubicie białek zajęło mi dosłownie chwilkę.

Składniki:

  • MASA JOGURTOWA
  • jogurt naturalny typ grecki 1 kg (u mnie Mlekovita) 
  • cukier 1 szklanka
  • cukier waniliowy 1 op. (16 g)
  • 5 jajek + 3 białka
  • szczypta soli
  • 2 budynie w proszku (u mnie śmietankowe)
  • CIASTO
  • mąka pszenna 2 szklanki (lepiej krupczatka)
  • cukier 0,5 szklanki
  • żółtka 3 szt.
  • kostka masła (200 g)
Zaczynam od zrobienia ciasta. Do misy wsypuję mąkę, miękkie masło, 3 żółtka, cukier i wyrabiam ciasto aż wszystkie składniki się dobrze połączą. Następnie wyrobione ciasto wykładam na blachę i na całej powierzchni robię dziurki widelcem. Tak przygotowane ciasto wstawiam do nagrzanego piekarnika do ok 200 stopni na ok 10-15 minut żeby ciasto delikatnie zmieniło kolor. 
Teraz czas zająć się masą. Oddzielam żółta od białek. Żółtka ubijam z jogurtem, cukrem waniliowym i budyniami w proszku aż masa będzie bardzo jasna i wodnista. W drugiej misce ubijam białka ze szczyptą soli na sztywną pianę a następnie dodaję stopniowo! cukier cały czas ubijając. 
Do miski z jogurtem dodaję ubite białka i mieszam delikatnie łyżką aż masy się połączą. I należy pamiętać, że przekładamy ubite białka do jogurtu a nie odwrotnie. 
Teraz na podpieczone ciasto wylewam masę jogurtową i wstawiam do nagrzanego piekarnika do 170 stopni i piekę 50-60 minut to wszystko zależy od piekarnika. 
Gdy ciasto wystygnie można posypać cukrem pudrem lub polać polewą np. z białej czekolady. 

Smacznego! :-) 

12 komentarzy:

  1. Smakowite ciacho :)
    Ja mam KA i sobie życia w kuchni już bez niego nie wyobrażam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego sernika jeszcze nie jadłam, wygląda smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zachęcam do zrobienia, ciasto przepyszne, pisze to ktoś, kto nie lubi serników tradycyjnych :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. a budynie jakiej maja byc wielkosci na 3/4 czy 1/2 mleka ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepraszam ze zapytam... ten jogurt grecki... to gdzie moge zakupic? i czy to jest taki w kubeczkach? jutro mam zamiar upiec bo bardzo mnie zaciekawil ten przepis... mam wszystko oprocz tego jogurtu bo mnie caly czas to zastanawia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję w Makro w opakowaniu 1 kg (wiaderko). Ale w każdym sklepie spożywczym powinien być tylko, że w opakowaniach po 400-500 g. Także z kupnem jogurtu nie powinno być problemu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Zakupione... diekuje! Biore sie do pracy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne ciasto na niedzielne spotkanie z rodziną. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Do ciasta dodaje się same żółtka? Czyli białka pozostają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, już poprawiłam w składnikach na same żółtka :) Zawsze można zrobić bezy :) Pozdrawiam

      Usuń

Copyright © 2016 Kuchnia Viki , Blogger