Placki ziemniaczane a'la pizza



Tak naprawdę na punkcie pizzy oszalałam kilka lat temu tzn. wcześniej lubiłam pizzę ale nie aż tak żeby jeść ją codziennie. Z czasem zaczęłam zwykłe potrawy modyfikować i przekształcać je w potrawy a'la pizza. I muszę Wam powiedzieć, że to był dobry pomysł. Z dania na danie coraz bardziej smakuje mi ''pizza'', choć nie wiem czy może bardziej :) Ale wracając do placków to dookoła mnie wszyscy jedzą placki ziemniaczane z cukrem, ze śmietaną czy z cebulką ja natomiast uwielbiam dwa rodzaje: placki ziemniaczane a'la pizza jak dzisiaj zaprezentuje i placki ziemniaczane po zbójnicku ale o nich później :) Teraz na celowniku są placki z aromatycznym sosem, serem, który ciągnie się do samego sufitu :) i salami. Tak zazwyczaj wyglądają moje placki ale dzisiaj dodam wyjątkowo szczypiorek. Spróbujcie, niby nic tylko szczypiorek prawda? A smak potrawy bardzo się zmienia. 

Składniki: (na ok 4 duże placki)
  • ziemniaki 1 kg
  • jajko 1 szt.
  • mąka 2 łyżki
  • sól
  • pieprz
  • sos pomidorowy lub keczup
  • ser 100-200 g 
  • salami 20-50 g
  • szczypiorek

Przepis bardzo prosty i przyjemny. Na początku obieram ziemniaki i kroje je wzdłuż a to dlatego żeby przepuścić je przez maszynkę a mam wąski otwór. Gdy już zetrę ziemniaki na maszynce lub jak ktoś woli to na tarce, dodaję jajko, mąkę, sól i pieprz i całość mieszam. Następnie smażę na złoto-brązowy kolor na rozgrzanej patelni z olejem lub z masłem (ja akurat smażę na oleju kokosowym-REWELACJA) jednego dużego placka żebym mogła zrobić z niego pizze. Równie dobrze można robić małe placuszki i zrobić mini pizze ( i na imprezę jak znalazł ).
Teraz zostaje już tylko posmarować placka sosem lub keczupem, posypuję startym serem i szczypiorkiem pokrojonym drobno i układam salami. To moja wersja, Wy możecie dołożyć np. ser feta, pierś z kurczaka, kukurydzę, cukinie i wiele innych. Nie ograniczajcie się :)

Całość zapiekam w nagrzanym piekarniku do 220 stopni i piekę do momentu przypieczenia się salami więc ok 10-15 minut zależy od piekarnika.

Życzę smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Print Friendly and PDF
Copyright © 2016 Kuchnia Viki , Blogger