Sałatka z kurczakiem i mozzarella


Tak sobie pomyślałam, że po wielu pizzach, babeczkach i plackach czas na urozmaicenie mojego jadłospisu. Jedzenie fit jeszcze nikomu nie zaszkodziło a wręcz przeciwnie :) Tak szczerze to takie jedzenie zawsze kojarzyło mi się z wyrzeczeniami, z jedzeniem, które tak naprawdę albo nie ma smaku albo ma tak okropny, że nie da się tego jeść. Ale się myliłam, można zjeść smacznie i zdrowo i to wcale bez żadnych wyrzeczeń. Dzisiaj pokaże Wam sałatkę, która jest prosta w przygotowaniu, zdrowa, świetnie nadaje się dla osób które chcą zgubić parę kilogramów ale przede wszystkim jest przepyszna! 

Składniki: 

  • 0,5 piersi z kurczaka
  • 1 kulka mozzarelli
  • pół sałaty lodowej
  • 1 ogórek
  • 2 pomidory
  • sos z jogurtu naturalnego:
    • jogurt naturalny duży ( 400 g)
    • majonez 1 łyżka
    • koperek
    • czosnek (ja dałam granulowany)
    • vegeta
    • pieprz 
  • bułka tarta
  • jajko
  • olej (ja używam olej kokosowy)
  • sól, pieprz, przyprawa do gyrosa, papryka słodka


Na początek robię sos, nie ma nic prostszego :) wszystkie składniki mieszam (sos najlepiej jak postoi trochę, wtedy wszystkie składniki się ''przegryzą'' i sos jest smaczniejszy).
Gdy sos gotowy, kroję pierś z kurczaka jak na kotlety (wzdłuż) rozbijam je tłuczkiem i przyprawiam je solą i pieprzem. Patelnie z olejem kokosowy rozgrzewam. Pierś najpierw obtaczam w bułce tartej później moczę w jajku znów obtaczam w bułce i kładę na patelnię. Kotlety smażę do uzyskania złoto-brązowego koloru. Po wystygnięciu kroję w kostkę.
Następnie kroję sałatę lodową ( można też ją rwać ), pomidory w kostkę, ogórka obieram i kroję na plasterki i wszystko wrzucam do większej miski i mieszam. 
Mozzarellę, kroję np. w kostkę i przyprawiam przyprawą do gyrosa i słodką papryką.
Na koniec zostaje już tylko wyłożyć na talerz warzywa, kotlety pokrojone w kostkę, mozzarellę, polać sosem i gotowe. 

Życzę smacznego! :-) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Print Friendly and PDF
Copyright © 2016 Kuchnia Viki , Blogger