Babka z gotowanych ziemniaków z serem polana sosem



U mnie w domu dosyć często pojawia się babka ziemniaczana ale ta klasyczna, z cebulka i mięskiem. Tym razem postanowiłam, że zrobię babkę z gotowanych ziemniaków. Przepis znalazłam kilka lat temu w internecie (zamieszczony przez fantaghiro18). Nie wszystkie składniki mi pasowały więc musiałam troszkę zmodyfikować przepis. A najbardziej do przepisu przekonał mnie ser, którego tak uwielbiam :) Uwierzcie mi gdy pierwszy raz zrobiłam tę babkę, z każdym kęsem chciałam jeść jej coraz więcej :) A do tego ten sos... pychota! 
Naprawdę polecam, wypróbujcie przepis! :)

Składniki:

babka:
  • ziemniaki ok 1 kg
  • mąka ok 1 szklanki 
  • jajko 1 szt
  • masło 1 łyżka
  • ser 80 g + 80 g na posypanie
  • koperek pół łyżki 
  • kasza manna ok 2-3 łyżki
sos:
  • pieczarki ok 1 kg
  • pomidory ok 1 kg
  • ser 200 g
  • szczypiorek pęczek lub dwa 
  • śmietanka 30% ok 400 ml
  • gorąca woda 200-250 ml
  • kostka rosołowa
  • pieprz
  • sól lub kucharek
  • maggi w płynie
  • masło ok 1 łyżki
Zaczynam od ugotowania ziemniaków w osolonej wodzie. Następnie odlewam i przeciskam je przez praskę do dużej miski. I kolejno dodaję jajko, mąkę, koperek, ser i masło. Całość wyrabiam ręką żeby masa była jednolita. Tak przygotowaną masę przekładam do formy na babkę z dziurą w środku wysmarowanej masłem i posypanej kaszą. Wstawiam babkę do piekarnika nagrzanego do 200 st na blaszkę z wodą i piekę ok 60 min

następnie wysuwam babkę z piekarnika posypuję od góry startym serem i zapiekam jeszcze ok 10 min. 

Babka już gotowa :) teraz sos, choć ja sos mam zawsze gotowy przed zrobieniem babki.

Myję i kroje na cząsteczki pieczarki i kładę na suchą patelnie żeby cała woda z pieczarek odparowała. Gdy woda odparuje, dodaję masło i smażę kilka minut następnie dodaję pomidory, które wcześniej sparzyłam gorącą wodą żeby skórka łatwo odchodziła (dla ułatwienia nacinam od góry pomidora w kształt X i dopiero polewam wodą) a następnie pozbyłam się ze środka pestek. Smażę tak długo aż z pomidorów zrobi się sosik :) Następnie do miseczki wlewam 200-250 ml (zależy czy ktoś lubi bardzo gęsty sos ) gorącej wody i rozpuszczam w niej kostkę rosołową i wlewam to na patelnię. Po chwili dodaję również śmietankę. Gotuję przez parę minut. Na sam koniec wrzucam ser i szczypiorek i smażę tzn już gotuję :) aż ser się rozpuści.

A teraz piękne zakończenie :)
Babkę wyciągam na talerz do góry dnem a do środka babki wlewam sosik... mniam!! :)  


Jedliście już takie pyszności? Ja już tak, teraz Wy! :)
Może macie niezwykłe odmiany tradycyjnych potraw? Koniecznie podzielcie się przepisem :) 

Życzę Wszystkim smacznego!

1 komentarz:

Drukuj

Print Friendly and PDF
Copyright © 2016 Kuchnia Viki , Blogger