Frytki paprykowe domowej roboty z sosem czosnkowym


Od zawsze uwielbiam frytki, kto ich nie lubi? :) Najczęściej kupowałam mrożone i sobie smażyłam w domu. Tak było dopóki nie zrobiłam sama frytek. Uwierzcie mi smakują tysiąc razy lepiej niż te z paczki. Spróbujcie a przekonacie się, że już zawsze będziecie kupować ziemniaki a nie frytki :)

Składniki:

  • ziemniaki 
  • papryka słodka 
  • sól
  • olej
  • sos czosnkowy:
    • jogurt naturalny 370 g (duże opakowanie)
    • majonez 2 duże łyżki
    • czosnek granulowany niecała 1 łyżeczka
    • vegeta ok 1 łyżeczki
    • pieprz
    • koperek
Ziemniaki obieram i kroję w paski. Do nagrzanego oleju wrzucam pokrojone ziemniaki i smażę do uzyskania złoto-brązowego koloru.  Wyciągam frytki do miski z ręcznikiem papierowym aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu i od razu przyprawiam solą i papryką słodką. Równie dobrze można posypać ziemniaki papryką przed smażeniem (ja tego nie zrobiłam bo bym miała we frytkownicy olej o smaku paprykowym :) ).
Sos czosnkowy robię w międzyczasie choć najlepiej jest go zrobić troszkę wcześniej (smakuje dużo lepiej). Wszystkie składniki na sos dokładnie mieszam. I gotowe :)

Smacznego! :-)

1 komentarz:

Drukuj

Print Friendly and PDF
Copyright © 2016 Kuchnia Viki , Blogger