Pulpety z piersi kurczaka w sosie pomidorowym


Kolejne danie uwielbiane przez moje dzieci, tylko w wersji z ziemniakami. Dla mnie to nie ma znaczenia, pulpety smakują mi z ryżem, ziemniakami czy kaszą :) Bardzo szybkie i łatwe do zrobienia i kolejny plus... nie jest to drogie danie. Najlepiej pulpeciki smakują z ogórkiem kiszonym ale równie dobrze z mizerią, kapustą kiszoną, marchewką z porem lub każdą inną surówką.


Składniki:
  • pierś z kurczaka  2 szt. (cztery  połówki )
  • ryż 1 torebka
  • jajka 2 szt.
  • papryka słodka, koperek suszony, vegeta, pieprz
  • bulion warzywny
  • koncentrat pomidorowy 
  • mąka pszenna 
  • śmietana 12-18% lub jogurt naturalny
  • ryż / ziemniaki / makaron / kasza (dodatek do wyboru, u mnie ryż)
Zaczynam od zmielenia piersi. Następnie wrzucam do niej jajka, ugotowany ale zimny już ryż, vegetę, pieprz, koperek i paprykę słodką i wszystko dokładnie mieszam. Dalej do gotującego się bulionu warzywnego wrzucam uformowane kulki z mięsa i gotuję ok 10-15 minut a następnie dodaje koncentrat. Po chwili zagęszczam całość mąką z wodą i śmietaną lub jogurtem naturalnym (celowo nie podałam proporcji, bo to zależy od ilości bulionu i tego jak gęsty lubicie sos ) i gotowe :)
Podaję z ryżem lub ziemniakami, makronem albo kaszą np. jaglana.

Smacznego! :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Print Friendly and PDF
Copyright © 2016 Kuchnia Viki , Blogger