Kotleciki z cukinii i kaszy jaglanej BOMBA WITAMINOWA


Placuszki z cukinii to danie, które ma mnóstwo witamin i minerałów. Zaczynając od cukinii, która ma między innymi witaminę A, B6, C, kwas foliowy, wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas i jest polecana dla osób chcących zrzucić zbędne kilogramy :) Natka pietruszki, w której jest więcej witaminy C niż w cytrusach, a poza tym żelazo, beta-karoten, witamina E oraz magnez, wapń, fosfor przez co wzmacnia i odtruwa organizm oraz świetnie wpływa na wzrok i cerę. I kończąc na kaszy jaglanej, która jest lekkostrawna i nie uczula, ma właściwości antywirusowe oraz posiada dużą zawartość witamin: B1, B2, B6 oraz żelaza i miedzi. Także sami widzicie, że jest to bomba witaminowa :) Moje dzieci się zajadały i prosiły o dokładkę, choć dodam, że na ogół nie jadają cukinii ani kaszy jaglanej.

Składniki:
  • cukinia 1-1,5 kg
  • kasza jaglana 1 torebka
  • duży pęczek natki pietruszki
  • jajka 2 szt.
  • przyprawa do gyrosa
  • papryka słodka
  • sól i pieprz
  • mąka kukurydziana ok 1 szklanki
  • sucha bułka 
Cukinię kroję w plastry, przyprawiam solą i obficie przyprawą do gyrosa a następnie smażę ją chwilkę, żeby woda troszkę odparowała. Usmażoną cukinię mielę przy użyciu maszynki do mięsa. Suchą bułkę także przepuszczam przez maszynkę.
Teraz kolej na pietruszkę, ja zmieliłam ją również w maszynce ale można to pominąć i po prostu pokroić ją drobno. Dodaję pietruszkę do cukinii. Dodaję ugotowaną kaszę jaglaną (gotuję ją w osolonej wodzie, dodam, że przed gotowaniem kaszy sypkiej warto ją przelać ją najpierw zimną wodą a następnie gorącą lub można ją np. przez noc pomoczyć w zimnej wodzie. Dlaczego? Ponieważ wtedy kasza po ugotowaniu nie będzie miała gorzkiego smaku), paprykę słodką, pieprz, jajka i mąkę kukurydzianą ( z tym, że ilość mąki trzeba dodawać na oko, może to być 1 szklanka albo więcej, masa musi być lepiąca się a nie rozpadająca). Całość dokładnie mieszam.
Formuję kotlety i smażę na rozgrzanej patelni.

Smacznego! :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kuchnia Viki , Blogger